• يکشنبه ٢٤ دی ١٤٠٢-١٣:٣٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٢٨٥
چمران در نشست با رئیس شورای شهر کرمان:

پیروزی، در گرو حرکت در مسیر و مکتب اسلام است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در نشست مشترک رئیس و اعضای شورای شهر و شهردار کرمان و برخی از مدیران شهری بر ضرورت حرکت در مسیر اسلام برای نیل به پیروزی و موفقیت حقیقی، تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران در نشست با رئیس و اعضای شورای شهر و شهردار کرمان، ضمن تسلیت به خانواده های شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدا،گفت: خون پاک شهدا درخت انقلاب را آبیاری می کند و ان‌شاءالله هر روز شاهد بارورتر شدن درخت تنومند انقلاب باشیم.    
وی با اشاره به شکست نقشه های استعمار، افزود: پیروزی و موفقیت، فقط در گرو حرکت در مسیر و مکتب اسلام است و اگر چنین نباشد به جایی نخواهد رسید.        
چمران ادامه داد: نهضت مشروطیت در حالی شروع شد که علمداران این نهضت روحانیت بود و بعد از آن نهضت ملی شدن صنعت نفت اتفاق افتاد که مبارزه مردم و روحانیت پیشتاز بودند که آیت الله کاشانی و دکتر مصدق علمدار این نهضت شدند و خودمان اداره نفت آبادان را به عهده گرفتیم و این موضوع در مسیر پیروزی ملت ما بود ولی اتفاقات مذهب اسلام، اسلامیت و ملی گرایی موجب اختلافاتی در کشور شد که از شکاف ایجاد شده به بهترین وجه آمریکا استفاده کرد و کودتای ۲۸ مرداد را به وجود آورد و نهضت ملی شدن نفت را برچید تا ثروت‌های ملی ما را غارت کنند. 
 رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: مبنای انقلاب اسلامی تفکر حضرت امام(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی یعنی فقه اسلامی و قرآن مجید است.
چمران تصریح کرد: انقلاب ما با تفکر اسلامی به پیروزی رسید که سلاح آن شهادت در مقابل سلاح‌های شاه بود. انقلاب ما مسلحانه نبود بلکه سلاح ما شهادت بود. شعاری که در زمان آتش کشیدن مسجد جامع کرمان و سینما رکس آبادان در میان ما رواج داشت همین شهادت بود.
وی در ادامه گفت: بعد از پیروزی انقلاب به ما تاختند و توطئه های فراوانی علیه ما در شهرهای مختلف اتفاق افتاد تا زمانی که جنگ تحمیلی به راه افتاد که چند روز و چند ماه نبود بلکه ۸ سال کشور درگیر جنگ با عراق شد.
وی با اشاره به سربندهای شهیدان جنگ ۸ ساله گفت: راه و روش ما در جنگ با عراق شهادت حسینی و مکتب حسینی و دین اسلام بود که همین سربندها نشان از شهادت عزیزان ما هستند. ما با این سلاح ها جنگیدیم در حالی که در محدودیت جنگی بودیم ولی در آخر پیروز شدیم در صورتی که تمامی دنیا علیه ما بسیج شده بودند.
 وی افزود: بعد از کشور ما انقلاب اسلامی به لبنان رفت. در آن زمان بیروت را نیروهای چند ملیتی تسخیر کرده بودند و کشتارهای بسیاری اتفاق افتاد. فلسطینی ها ۳۵ سال با عرفات و یارانش جنگیدند ولیکن تفکر اسلامی و انقلابی ما زمانی که آنجا پایه گذاری شد، اولین پیروزی فلسطین اتفاق افتاد.    
چمران تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل جنگ مذهب علیه مذهب را راه انداختند و داعش را که نمادی از تندروی و خشونت بود راه انداختند،اما شهید سلیمانی با رشادت و منسجم کردن و سازماندهی نیروهای مقاومت، بساط حکومت داعش را برچیند و این مهم ترین نمود و چهره ای است که از حاج قاسم به جا مانده است.    
 
علیرضا نادری، رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه انقلاب اسلامی هر چه دارد به برکت خون شهداست؛گفت: وجود مرقد شهید سلیمانی مایه خیر و برکت برای کرمان است.
نادری افزود: همه پیروزی های ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی،مدیون خون شهدای گرانقدر است و ما باید قدردان این خون های پاک باشیم.
وی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی گلزار شهدا، ادامه داد: به یمن برکت حضور پیکر مطهر شهدا، فضای گلزار شهدا، عطرآگین شده است و باید از فرصتی که به برکت وجود مبارک شهدا در شهر ایجاد شده است؛ نهایت بهره معنوی را ببریم.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: